|
Forum Jeziorowa jeziorowa.waw.pl - forum mieszkancow ulicy Jeziorowa w Warszawie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jackpirat
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:53, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
done it.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_S
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zerzeń- Zastów
|
Wysłany: Czw 11:52, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | Właśnie napisałem maila do ZTM - w sprawie utrzymania bezpośredniego połączenia z centrum przez linię 119 i utworzenia dodatkowej linii do centrum wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego przez Most Łazienkowski ub Poniatowskiego.
Wpisujcie się poniżej jeśli też napisaliście maila lub zadzwoniliście. To będzie argumentem w rozmowach z ZTM. |
Proszę państwa oki wasz wybór , ale proponowałbym wspólne stanowisko całego osiedla Zerzeń w tej kwestii i podpisy na spotkaniu 1 czerwca.
A mianowicie ja widzę tak:
113 zastępstwo za linie 142 co 15/20/15/20 linia dla Traktu Lubelskiego na Grochów i do tramwaju.
115 co 15/20/15/20 zsynchronizowane z kursami linii 119 na Mokotów i do centrum. Na Gocław na Grochów [ Promenada, nowe CH Tesco, Plac Szembeka, szkoły]
119 co 15/20/15/20 przez Zwoleńską i Bronowską i do Dworca Centralnego skoordynowane z liniami 146, 147. Wspólnie co 5 minut w szczycie.
142 likwidacja
146 co 15/20/15/20 minut skoordynowane z 119 i 147
147 co 15/20/15/20 skoordynowane z 119 i 146.
305 co 40/40/40/x linia socjalna z Międzylesia - Zwoleńską - Traktem Lubelskim - Wałem Miedzeszyńskim - Bronowską - Traktem Lubelskim do pętli Marysin. Zapewniająca dojazdy do szkół miejsc użyteczności publicznej.
Proszę się nie upierać za linią wzdłuż Wału do centrum, po pierwsze nie ma miejsca w Falenicy czy nawet bliżej , tak samo w centrum , nie ma też na nią brygad. Jak Wawer wybuduje nową pętle to wtedy tak.
Jeśli ma zostać uruchomiona taka linia to minimum co 10 minut , nie rzadziej. Trzeba będzie o nią powalczyć za rok dwa jak jeszcze bardziej rozbudują się osiedla, powstaną nowe linie lokalne do Wału.itp.
Teraz nie ma szans na to , teraz niech przejdzie co proponuje wyżej, niech się przyjmie. Proponuje wysłać oddzielne pismo do UD Wawer w sprawie wyznaczenia miejsca i budowę pętli gdzieś na południu Wawra[ myślę że okolice Przewodowej] w celu umożliwienia dalszej poprawy komunikacji w Wawrze Zachodnim.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_S dnia Czw 11:56, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_S
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zerzeń- Zastów
|
Wysłany: Czw 12:37, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Jeszcze ilość dodatkowych brygad[wozów] jakie dostanie osiedle Zerzeń, względem tego co jest teraz: 113[142] +2, 115[119] +3, 119 + 9, 146+2 , 147 +2, razem daje to liczbę 18 sztuk +10 mini dla pozostałego Wawra daje 28 sztuk, a będą brygady na z przetargu na 50 sztuk, innych brygad nie ma. Więc względem całej Warszawy Wawer dostanie gros nowych brygad, więc tym bardziej nie można tego zniszczyć jakimiś propozycjami mało realnymi. Szczerze to nie pamiętam żeby jakiś obszar w Warszawie dostał za jednym razem aż 28 nowych brygad. Nawet Tarchomin nie dostał tyle na raz.
I jeszcze słowa pana redaktora Jarosława Osowskiego speca od komunikacji w gazecie wyborczej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać uznaje on reformę za jedną z lepszych w ostatnim czasie i sam sugeruje żeby 130 wprowadzić do Dworca Centralnego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_S dnia Czw 12:55, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michael112
Gość
|
Wysłany: Czw 16:56, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No kurczę, na taki wspaniały pomysł ZTM wpadł, a wy już go psujecie. Chcę 130! Ja i moja rodzina (zwłaszcza dziadek) jeżdżą często z Mokotowa (ul. Puławska) na ul. Zwoleńską. Dzięki wprowadzeniu 130 będziemy mieć bliżej miejsce przesiadki do tramwajów, jechanie do Rakowieckiej by potem wrócić Spacerową na południe jest bez sensu. Teraz będzie się można przesiadać już przy Morskim Oku i czas jazdy się skróci, zwłaszcza że będzie jechał częściej (czytaliście już, że przy autobusie do centrum może nie wypalić częstotliwość 15/20). Można zostawić dwa rozwiązania kompromisowe: pierwsze - zostawić autobus do Centrum, ale przez Dolną, albo - zostawić 130 do Centralnego, ale tak, jak teraz jedzie, czyli przez Rakowiecką i Chałubińskiego, co ja proponuję.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_S
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zerzeń- Zastów
|
Wysłany: Czw 17:56, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Może ktoś mi merytorycznie powiedzieć dlaczego projekt jest niewypałem?
Tylko dlatego że 130 ma jeździć na Rakowiecką?
Przecież napisałem że jak nie będzie zgody to pojedzie do centrum i Dworca Centralnego i po sprawie. Pozostałe zmiany są bardzo dobre, szczególnie powinna cieszyć poprawa częstotliwości wszystkich linii .
Jak już napisałem nie ma szans w tej chwili na linie przyśpieszoną wzdłuż Wału, co nie znaczy ,że nie będzie takiej szansy w przyszłości. Potrzebna jest nowa pętla i na tym bym się skupił, wysłaniu petycji do dzielnicy Wawer.
Poza tym cały Zerzeń nie jeździ do centrum, świadczy o tym zapełnienie linii na Pragę czy na Grochów.
Ja się nie chcę kłócić , bo jest wiele spraw do wspólnego stanowiska, ale wasze zachowanie można nazwać egocentrycznym, dostajecie coś, i teraz chcecie jeszcze więcej i więcej...
Zresztą część z Was to są osoby które dopiero co zamieszkały w Wawrze i mam wrażenie że nie znacie realnych potrzeb mieszkańców.
Ja mieszkam tutaj od urodzenia[25 lat] i interesuje się zagadnienia komunikacyjnymi już od wielu lat, więc chyba mam prawo tak mówić i pisać.? Jednak chce porozumienia dlatego jestem skłonny zabiegać za 119/130 do Dworca Centralnego. Ba jestem skłonny zabiegać za linią wzdłuż Wału w przyszłości, tylko potrzeba pętli jak wyżej, więc nierealna jest taka linia od tej reformy.
Krzysztof Sokołowski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jackpirat
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:24, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Panie Krzysztofie_S chill out!
Rozumiem emocjonalne podejście Pana do reformy jako jej wspótwórcy, ale chyba mamy prawo artykułować swoje pomysły. Jeśli będą "bez sensu" to ktoś mądrzejszy od nas je odrzuci. A tak przynajmniej sygalizujemy takie zapotrzebowanie. Dla mnie linia 146, która większość przystanków na Wale ma i tak na rządanie niemal od ręki mogła by się zamienić w czerwoną jeżdżacą Wałem do Poniatowszczaka i do Centrum. A tak na znacznej częsci trasy dubluje tylko 147.
No i ten argument, że ile to już Pan tutaj nie mieszka to nie jest chyba zbyt rzeczowy, merytoryczny a tym bardziej gościnny a zalatuje lokalnym szowinizmem. Bo bez tych kilknastutysięcy "nowych" jeszcze długo żadna reforma nie miała by tutaj miejsca. No chyba że ROLNA.
Pozdrawiam licząc na rzeczową dyskusję.
Jackpirat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_S
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zerzeń- Zastów
|
Wysłany: Czw 19:49, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
jackpirat napisał: | Panie Krzysztofie_S chill out!
Rozumiem emocjonalne podejście Pana do reformy jako jej wspótwórcy, ale chyba mamy prawo artykułować swoje pomysły. Jeśli będą "bez sensu" to ktoś mądrzejszy od nas je odrzuci. A tak przynajmniej sygalizujemy takie zapotrzebowanie. Dla mnie linia 146, która większość przystanków na Wale ma i tak na rządanie niemal od ręki mogła by się zamienić w czerwoną jeżdżacą Wałem do Poniatowszczaka i do Centrum. A tak na znacznej częsci trasy dubluje tylko 147.
No i ten argument, że ile to już Pan tutaj nie mieszka to nie jest chyba zbyt rzeczowy, merytoryczny a tym bardziej gościnny a zalatuje lokalnym szowinizmem. Bo bez tych kilknastutysięcy "nowych" jeszcze długo żadna reforma nie miała by tutaj miejsca. No chyba że ROLNA.
Pozdrawiam licząc na rzeczową dyskusję.
Jackpirat |
Przepraszam że tak to odebraliście, w sensie że nie chce nowych.
Ja właśnie chce nowych osób, ale chce też rzeczowych, merytorycznych dyskusji, jak na razie to widzę same żądania. Jak na razie to Osiedle Jeziorowa, z powodu jednej zmiany, uznaje cały projekt do kitu. Zgodziłem się z wami na zachowanie 119 do centrum, a wy nadal uważacie że jest do kitu. Czy nie mam prawa się zdenerwować? Chcecie linii do centrum przez Most Poniatowskiego oki, ale uwierzcie że takie postulaty ZTM uzna za absurdalne w tej chwili, jak nie ma gdzie zakrańcować takiej linii z obu stron. Potrzeba nowej pętli autobusowej i musi ją wykonać nasza dzielnica. Bez tego ani rusz. Z kolei w centrum też brakuje miejsca na dodatkowe wozy.
Fakt jestem autorem projektu, do końca jednak projekt ZTM nie uwzględnił moich pomysłów. np . właśnie 130, a miało być 119 do centrum.Liczę na dalszą polemikę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_S dnia Czw 19:50, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 23:52, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
...............
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 22:22, 15 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_S
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zerzeń- Zastów
|
Wysłany: Pią 0:20, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No więc jak widzę tak:
zgoda na wszystko tak jak w projekcie + 147 dopasowane do częstotliwości linii 130 i 146, oraz 130 wydłużenie do Centralnego.
inicjatywa zmierzająca do rozpoczęcia prac na wyznaczeniem miejsca, oraz budowy nowej pętli w Wawrze Zachodnim[ propozycja okolice Przewodowej]
wyznaczenie przystanków do nż
wyznaczenie trasy proponowanej linii przyspieszonej na Wale Miedzeszyńskim.
w czasie projektowania nowej pętli postawienie wniosku z konkretną trasą
wyznaczenie tras linii lokalnych w Wawrze na ulicy Borków-Juhasów, Nowozabielskiej, Panny Wodnej-Skalnicowej , oraz Przewodowej[odcinek bliżej Wału], dowozówki do linii przyspieszonej.
Myślę że punkty należy przedyskutować na spotkaniu 1 czerwca,mam nadzieje że będzie nas dużo.
Lepiej teraz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Administrator
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jeziorowa, W-wa
|
Wysłany: Pią 10:27, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Krzysiek_S - doceniam Twoją skruchę, jednak dostałeś ostrzeżenie ("żółtą kartkę") za słowa:
"Zresztą część z Was to są osoby które dopiero co zamieszkały w Wawrze i mam wrażenie że nie znacie realnych potrzeb mieszkańców.
Ja mieszkam tutaj od urodzenia[25 lat] i interesuje się zagadnienia komunikacyjnymi już od wielu lat, więc chyba mam prawo tak mówić i pisać.?"
Jedną z podstawowych zasad i celów tego forum to integracja nowych mieszkańców ulicy z osobami mieszkającymi tu od lat. Klimat Twojej ostatniej wypowiedzi nie sprzyja temu procesowi. Każdy na forum ma prawo wyrażać swoje zdanie jednak bez prawa do obrażania lub dyskryminowania innych osób. Osoba mieszkająca w Wawrze 50 lat ma takie sama prawa do głosu jak osoba mieszkająca w Wawrze od 50 dni - jeśli obie osoby wiążą swoją krótszą lub dłuższą przyszłość z tym miejscem.
Jeśli ktoś wyraża jakieś zdanie, to jest to jak najbardziej jego realna potrzeba. Na przestrzeni ostatnich lat Wawer bardzo się zmienił i trzeba to dostrzec.
Jeśli ktoś chciałby podyskutować na temat powyższego zapraszam do Hyde Parku żeby nie zmieniać wątku w temacie Komunikacja.
A co do komunikacji - chętnie zapoznam się z oficjalnymi badaniami zapełnienia autobusów, opóźnień na liniach, ankietami przeprowadzonymi profesjonalnie itp. na terenie osiedla Zerzeń i/lub w Wawrze.
Prywatna opinia osoby, która interesuje się tematem "komunikacja" pozostaje wciąż tylko prywatną opinią a nie głosem eksperckim. Szkoda, że ZTM nie poprzedził swojego projektu profesjonalnymi badaniami demograficznymi i ankietami - przynajmniej ja nie mogę ich nigdzie znaleźć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dagmara
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:35, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja tylko bardzo proszę o uściślenie w w.w. postulatach, aby 119/130 jeździło do centrum starą trasą (tj. Chałubińskiego/Marszałkowska/Jerozolimskie).
Pozdrawiam,
Dagmara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_S
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zerzeń- Zastów
|
Wysłany: Pią 11:31, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Oki dostałem 1 punkt i fakt zasłużenie, bo zamiast merytorycznie wam wytłumaczyć, poniosły mnie emocje.
Były badania w tym roku w lutym na 400 reprezentacyjnych osobach z różnych grup społecznych w Wawrze , pod względem potrzeb komunikacyjnych mieszkańców[nie konkretne linie], takie same jak mają być np. w Rembertowie. Czy badania odbyły się na terenie osiedli przy Jeziorowej, nie wiem. Wiem jedno, najwięcej osób chce podniesienia częstotliwości linii, następnie szybkości przemieszczania się niezależnie czy się przesiadają, 18% osób wybrało bezpośrednią linie, głównie osoby starsze, wysoko były też wygodne przesiadki. W ostatnich miesiącach były prowadzone też badania zapełnienia na wszystkich liniach w Wawrze o różnych godzinach. Na podstawie tego i moich propozycji stworzyliśmy na spotkaniu na Dzielnej[ był radny Jastrzębski] projekt zmian komunikacyjnych dla Wawra[ bez 130, to sam ZTM zmienił].
Badania i wyniki zapełnienia są dostępne po uprzednim umówieniu na Dzielnej w dziale analiz układu komunikacyjnego.
Więc jakbym nawet chciał, to nie mogę ich tutaj udostępnić.
Nie wiem czy was by te badania przekonały, ale mnie tak, dlatego przedstawiam tutaj taki, a nie inny mój punkt widzenia.
Mi naprawdę zależy żeby komunikacja w Wawrze jak najlepiej funkcjonowała, stąd też takie emocjonalne podejście do sprawy.
Co z tego że będziemy mieli 2 linie bezpośrednie do centrum, jak prawdopodobnie będzie kursować co 30 minut za jakiś czas[ w celu wyznaczenia realnego czasu przejazdu]. Czas oczekiwania będzie o wiele większy niż byśmy pojechali jedną linią np. do metra i następnie metrem do centrum. Korki już teraz zabijają takie linie jak 514, 515 przez ogromne zatory na Marsa i w centrum.
119 obecnie się jeszcze jako tako broni, ale wkrótce i Marszałkowska i Aleje Jerozolimskie[ budowa metra] się bardziej zapchają i czas oczekiwania się strasznie wydłuży , chyba nie chcemy nieregularnej linii , z rozkładem który jest fikcją. ? Nawet jak się połączy z linią 130 i puści trasą N-S to linia będzie stać jeszcze większych korkach niż teraz, bo w porównaniu z Marszałkowską tamta trasa jest już kompletnie nie wydolna. Dlatego ZTM chce zachowania odcinka linii 130 Dolna- Rakowiecka bo dalej wozy niepotrzebnie stoją puściutkie w korku, a tymczasem wozów brakuje gdzie indziej np. w Wawrze. ZTM chce połączenia z linią 119 w celu dowozu mieszkańców Wawra na Mokotów do tramwajów i metra. Dalej z punktu widzenia nawet ekonomicznego nie ma sensu pchać żadnej linii autobusowej,jeśli ma stać w korku, a obok kursują tramwaje.
Ale oki jeśli chcecie tak na siłę linie do centrum to będzie taka , pewnie przez Aleje Niepodległości. Jednak jeśli warunki nadal będą złe lub gorsze niż teraz , to częstotliwość linii 119/130 spadnie niestety prawdopodobnie do poziomu co 30/30/30/30[ na częstotliwość co 15 na początku jest pewna szansa ale mała, ale i tak zostanie pocięta za jakiś czas], a uzyskane wozy zasilą linie 146 i 147 lub inne. To wam powie każdy kto pracuje w ZTM lub interesuje się zagadnieniami komunikacyjnymi.
Ja osobiście nie chcę osłabienia relacji na Mokotów , chcę samych silnych linii w Wawrze z miarą dobrą częstotliwością , dlatego próbuje was do tego przekonać, niestety gdzieś popełniam błąd.
Jeśli chcecie możemy zorganizować spotkanie na Dzielnej lub na Przygodnej z pracownikami ZTM, gdzie będzie można poznać wszystkie te dane.
Jeśli was nie przekonają jestem wstanie poprzeć to co poniżej, trudno wasz wybór:
113 zastępstwo za linie 142 co 15/20/15/20 linia dla Traktu Lubelskiego na Grochów i do tramwaju.
115 co 15/20/15/20 zsynchronizowane z kursami linii 119 na Mokotów i do centrum. Na Gocław na Grochów [ Promenada, nowe CH Tesco, Plac Szembeka, szkoły]
119 co 15/20/15/20 przez Zwoleńską i Bronowską i do Dworca Centralnego skoordynowane z liniami 146, 147. Wspólnie co 5 minut w szczycie.
142 likwidacja
146 co 15/20/15/20 minut skoordynowane z 119 i 147
147 co 15/20/15/20 skoordynowane z 119 i 146.
305 co 40/40/40/x linia socjalna z Międzylesia - Zwoleńską - Traktem Lubelskim - Wałem Miedzeszyńskim - Bronowską - Traktem Lubelskim do pętli Marysin. Zapewniająca dojazdy do szkół miejsc użyteczności publicznej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_S dnia Pią 11:53, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dagmara
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:17, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Szanowny Panie Krzysztofie,
Bardzo mnie Pan zmartwił pisząc, że 119 miałoby jechać do centrum Aleją Niepodległości a nie jak dotychczas Chałubińskiego.
Ja panu powiem teraz zupełnie osobiście, że reforma uderza w moją rodzinę dwojako:
1. Po pierwsze zdecydowałam się na posłanie dziecka do przedszkola w centrum (przy Marszałkowskiej/ Chałubińskiego) z myślą, że będę go odbierać o 16 po pracy i wracać autobusem 119 do domu. Ku mojej radości dziecko dostało się do państwowego przedszkola ale niestety przez reformę nie wiem jak będziemy wracać do domu (będę chyba 3-letenigo malucha ciągnąć na piechotę do Niepodległości lub jechać z przesiadką co wydłuży nasz powrót do domu o 20- min). A niestety rekrutacja do przedszkoli jest już zakończona i nie mam żadnego manewru na najbliższy rok. Wiedząc o planowanych zmianach najprawdopodobniej nie zdecydowałabym się na to przedszkole w centrum (ale jest już za późno).
2. Opiekunka do mojego młodszego dziecka jeździ autobusem 305 (z Korkowej) a w wyniku reformy, autobus ten zmieni trasę i nie będzie miała do mnie jak dojeżdżać lub zabierze jej to znacznie więcej czasu (z przesiadką).
Proszę się więc nie dziwić jak wściekła jestem na te zmiany – pomimo, że doceniam plus jakim jest zwiększenie częstotliwości.
Uważam, że plany dotyczące zmiany czy likwidacji trasy powinny być ogłaszane z bardzo dużym wyprzedzeniem – bo ludzie często podejmują ważne życiowe decyzje (wybór przedszkola czy nawet miejsca pracy) biorąc pod uwagę właśnie komunikację.
Dodam jeszcze, że zbiegło się to z negatywną dla nas uchwałą w sprawie taxi, za co niestety obwiniam Radę Osiedla – która poza napisaniem lw tamtym roku istu do dzielnicy nic nie zrobiła pomimo naszego apelu. Z mojej wiedzy wynika, że jeśli za naszym listem poszedłby jakiś głos poparcia od lokalnych władz (w tym np. Rady Osiedla) mielibyśmy I strefę – niestety tego głosu zabrakło.
Jedno wiem, że w wyniku w.w. zmian przynajmniej na jakiś czas straciłam wszelką motywację do aktywności na rzecz Zerzenia i wypisuję się z życia społecznego! Biorę się za szukanie nowej działki/ domu ….. i na pewno nie w Dzielnicy WAWER, w której ludzie dzielą się na „starych” i „nowych” , rdzeni mieszkańcy są tacy niegościnni, władze zupełnie olewają swoich mieszkańców a dziecko muszę posyłać do przedszkola do centrum (na terenie osiedla Zerzeń państwowego przedszkola nie ma), z którego nagle ktoś mi zabiera połączenie autobusowe.
Pozdrawiam i życzę udanej walki o lepszą przyszłość.
Dagmara
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_S
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Zerzeń- Zastów
|
Wysłany: Pią 14:18, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dagmara napisał: | Szanowny Panie Krzysztofie,
Bardzo mnie Pan zmartwił pisząc, że 119 miałoby jechać do centrum Aleją Niepodległości a nie jak dotychczas Chałubińskiego.
Ja panu powiem teraz zupełnie osobiście, że reforma uderza w moją rodzinę dwojako:
1. Po pierwsze zdecydowałam się na posłanie dziecka do przedszkola w centrum (przy Marszałkowskiej/ Chałubińskiego) z myślą, że będę go odbierać o 16 po pracy i wracać autobusem 119 do domu. Ku mojej radości dziecko dostało się do państwowego przedszkola ale niestety przez reformę nie wiem jak będziemy wracać do domu (będę chyba 3-letenigo malucha ciągnąć na piechotę do Niepodległości lub jechać z przesiadką co wydłuży nasz powrót do domu o 20- min). A niestety rekrutacja do przedszkoli jest już zakończona i nie mam żadnego manewru na najbliższy rok. Wiedząc o planowanych zmianach najprawdopodobniej nie zdecydowałabym się na to przedszkole w centrum (ale jest już za późno).
2. Opiekunka do mojego młodszego dziecka jeździ autobusem 305 (z Korkowej) a w wyniku reformy, autobus ten zmieni trasę i nie będzie miała do mnie jak dojeżdżać lub zabierze jej to znacznie więcej czasu (z przesiadką).
Proszę się więc nie dziwić jak wściekła jestem na te zmiany – pomimo, że doceniam plus jakim jest zwiększenie częstotliwości.
Uważam, że plany dotyczące zmiany czy likwidacji trasy powinny być ogłaszane z bardzo dużym wyprzedzeniem – bo ludzie często podejmują ważne życiowe decyzje (wybór przedszkola czy nawet miejsca pracy) biorąc pod uwagę właśnie komunikację.
Dodam jeszcze, że zbiegło się to z negatywną dla nas uchwałą w sprawie taxi, za co niestety obwiniam Radę Osiedla – która poza napisaniem lw tamtym roku istu do dzielnicy nic nie zrobiła pomimo naszego apelu. Z mojej wiedzy wynika, że jeśli za naszym listem poszedłby jakiś głos poparcia od lokalnych władz (w tym np. Rady Osiedla) mielibyśmy I strefę – niestety tego głosu zabrakło.
Jedno wiem, że w wyniku w.w. zmian przynajmniej na jakiś czas straciłam wszelką motywację do aktywności na rzecz Zerzenia i wypisuję się z życia społecznego! Biorę się za szukanie nowej działki/ domu ….. i na pewno nie w Dzielnicy WAWER, w której ludzie dzielą się na „starych” i „nowych” , rdzeni mieszkańcy są tacy niegościnni, władze zupełnie olewają swoich mieszkańców a dziecko muszę posyłać do przedszkola do centrum (na terenie osiedla Zerzeń państwowego przedszkola nie ma), z którego nagle ktoś mi zabiera połączenie autobusowe.
Pozdrawiam i życzę udanej walki o lepszą przyszłość.
Dagmara |
Pani Dagmaro proszę nie robić tego , proszę nas nie opuszczać.
Jeśli z powodu mojej osoby chcę pani zrezygnować z życia społecznego, to mogę ja zrezygnować. Dzięki pani zaangażowaniu powstała prezentacja, którą cenią inne samorządy lokalne. Pan Waśkiewicz jest bardzo zapracowanym człowiekiem, więc nie zawsze może wszystko zdziałać na czas, stąd zaniedbanie z Taxi. Ja go nie winie , bo tak naprawdę jest sam , z 11 osób z rady , aktywnych może jest z 4 osoby.
Potrzeba nowych osób do rady , takich właśnie jak pani, żeby coś osiągnąć. Jednak żebyśmy wspólnie współdziałali trzeba wspólnego zrozumienia, z obu stron.
Mam wrażenie że tego teraz nie ma niestety, stąd emocjonalnie podejście do sprawy i niepotrzebne słowa, których już nie zawrócę. Stało się.
Co do 119 jeśli Jeziorowa uzbiera dużo podpisów to pojedzie na następującej trasie :
Międzylesie do Chełmskiej tak jak teraz , następnie prosto Dolną - Puławską- Rakowiecką - Aleją Niepodległości - Chałubińskiego - Aleją Jana Pawła II wjazd na pętle przy Dworcu Centralnym i powrót przez Emilii Plater i Aleje Jerozolimskie i Chałubińskiego. Zagrożenie dla sprawnego funkcjonowania takiej linii będą korki na Chałubińskiego i alei Niepodległości. Dlatego ZTM nie chce wpuszczać 119 w te korki tylko sugeruje pętle na Rakowieckiej , a dalej do centrum przesiadka w tramwaj linii 10, 16,17 i 33, które kursują co chwile. Jeśli pojedzie 119 czy 130 przez Chałubińskiego jest mała szansa żeby kursowała cały czas co 15 minut, tylko co 30 minut niestety, dlatego mimo wszystko ja wolę pętle na Rakowieckiej.
A co do 305 to przecież będzie jeździć z Marysina i Korkową [ chyba że chodzi o rejony Łysakowskiej to faktycznie nie, ale to jest jeden przystanek], do tego linia będzie podjeżdżać bliżej Jeziorowej, bo Bronowską i Wałem.
Do tego będzie częściej.
Jedno mnie jeszcze zastanawia , co pani miała na myśli mówiąc
"Po pierwsze zdecydowałam się na posłanie dziecka do przedszkola w centrum (przy Marszałkowskiej/ Chałubińskiego" nie ma takiego skrzyżowania. Chyba chodziło pani o jakieś inne skrzyżowanie?
Jeszcze raz proszę panią , proszę się nie wycofywać.
Proponuje jeszcze stronę [link widoczny dla zalogowanych]
gdzie wypowiadają się pracownicy ZTM, MZA itp temat Komunikacja miejska w Wawrze. Możecie zapytać tam o szczegóły reformy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek_S dnia Pią 14:38, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michael112
Gość
|
Wysłany: Pią 15:54, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Krzysiek_S napisał: | Co do 119 jeśli Jeziorowa uzbiera dużo podpisów to pojedzie na następującej trasie :
Międzylesie do Chełmskiej tak jak teraz |
Z pominięciem Zwoleńskiej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|